Thursday 9 March 2017

Secoet Yong Pal, Kdrama

Assalamualaikum dan Hai...

Kat entri ini aku akan sembang pasal Kdrama, Yong Pal. Drama yang dah lama aku tengok dan aku dah lupa tahun berapa aku tengok. Cite ni boleh kira memang terbaiklah dalam banyak- banyak cite Korea.



Okey. 
Tak nak buang masa... 
Nanti korang cakap aku banyak bebel aje, sinopsis langsung tak nak cite. 

Sinopsis, aku taruh takat mana aku ingat 
dengan alasan aku tak reti cite pendek- pendek.



Yong Pal adalah nickname untuk watak hero
 yang dipegang oleh Ji- Woo.
 siapa dia… ha, lelaki kat atas tu. 




Selain pegang watak Yong Pal nama
 dia dalam cite tu jugak, Dr. Kim Tae Hyun. 



Kerja dia sebagai doktor. 
Selain kerja kat hospital, 
dia ini jugak buat part- time gitu untuk 
rawat pesakit luar termasuk ahli- ahli gangster 
menggunakan gelaran Yong- Pal. 
Ha, itulah salah- silah riwayat nama Yong Pal ini.




Okey. 
Cite pasal hero je tak best kan? Jadi siapa pulak heroin dia?
  Gambar kat atas itu heroin cite ni. 
Lawakan? 
Kim Tae- Hee la siapa lagi.


 Dia pegang watak sebagai Yeo- Jin.
 Lepas tu yang best pulak dia ni anak orang kaya. 
Alah, kalau kaya kat Korea tu faham- faham jelah kaya dia orang macam mana… kaya tak 'segan- silu'.


Cara kerja dia memang pelik dari orang lain
sebab dia sangat mementingkan duit.
Korang kena tengok sendiri,
kenapa si Yong Pal ni gilakan duit.



Lelaki ni pulak abang si Yeo- Jin 
tapi sayang muka kacak perangai ke laut.


Episod akhir ramai jugaklah yang kompelin.
Ada yang cakap...
simple sangat... tak berapa best...
pengakhiran gitu aje... aku pun
rasa gak ah macam tu... tapi takpelah
asal dia orang berdua
stay together.

Keseluruhan episod: 18 episod
Aku kasi 5 bintang. Walaupun ending dia macam tu
cerita ni tetap best untuk aku. 
Genre cite ni: Action, Medical, Romance.

That's all for tonight. Thank you for reading this.

No comments:

Post a Comment